,

Trening z wykorzystaniem gumy

Trening z wykorzystaniem gumy trener personalny katowice sosnowiec sporty walki

Jak życie pokazuje, guma ma niejedno zastosowanie. Od opon, po rękawiczki do napadu na bank, od procy, po dobrze umocowane pod klatką piersiową spodnie z dresu. Poniżej prezentujemy dość prymitywne zastosowanie, czyli jak w prosty sposób można zaktywizować pracę biodra do kopnięcia. Zakładamy, że kopnięcie to nie ma być wykonane siłą mięśni nogi. Traktujemy tutaj nogę, jako – używając porównania – strzałę wyrzucaną przez cięciwę, czyli biodro. Częstym błędem jest to, że brak umiejętności wygenerowania siły z ciała, jest kompensowany kończyną zadającą uderzenie, czy kopnięcie.

Trening z wykorzystaniem gumy

Dzięki temu ćwiczeniu można lepiej wyczuć pracę biodra, jego ruchomość, a guma zmusza do odciągnięcia go w tył, przed kopnięciem.

Jest oczywiście wiele ćwiczeń, które uczą spójności pracy ciała, by nie było “luzów” w technice. Spójność, czyli taka forma wykonywania techniki, gdzie każdy element współpracujący ciała, zazębia się z kolejnym pracując na jeden ruch. Brak spójności to również brak transferu siły.

W przedstawianym ćwiczeniu oprócz skupieniu na genezie siły z centrum, można koordynować wszystkie składowe pracujące na technikę.

Temat integracji poszczególnych elementów, spójności, transferu siły, napięcia i rozluźnienia jest już jednak dobrym tematem na odrębny wpis.