,

Trening z wykorzystaniem gumy

Jak życie pokazuje, guma ma niejedno zastosowanie. Od opon, po rękawiczki do napadu na bank, od procy, po dobrze umocowane pod klatką piersiową spodnie z dresu. Poniżej prezentujemy dość prymitywne zastosowanie, czyli jak w prosty sposób można zaktywizować pracę biodra do kopnięcia. Zakładamy, że kopnięcie to nie ma być wykonane siłą mięśni nogi. Traktujemy tutaj nogę, jako – używając porównania – strzałę wyrzucaną przez cięciwę, czyli biodro. Częstym błędem jest to, że brak umiejętności wygenerowania siły z ciała, jest kompensowany kończyną zadającą uderzenie, czy kopnięcie.

Trening z wykorzystaniem gumy

Dzięki temu ćwiczeniu można lepiej wyczuć pracę biodra, jego ruchomość, a guma zmusza do odciągnięcia go w tył, przed kopnięciem.

Jest oczywiście wiele ćwiczeń, które uczą spójności pracy ciała, by nie było “luzów” w technice. Spójność, czyli taka forma wykonywania techniki, gdzie każdy element współpracujący ciała, zazębia się z kolejnym pracując na jeden ruch. Brak spójności to również brak transferu siły.

W przedstawianym ćwiczeniu oprócz skupieniu na genezie siły z centrum, można koordynować wszystkie składowe pracujące na technikę.

Temat integracji poszczególnych elementów, spójności, transferu siły, napięcia i rozluźnienia jest już jednak dobrym tematem na odrębny wpis.